Статті

Війна гігантів. Чим загрожує Apple залежність від Samsung?

Цей рік приніс багато скандалів та війн в сфері мобільного зв`язку. Напевне Ви вже чули про "війну року" між компаніями Apple та Samsung. Парадоксальність цієї судової тяганини не обговорювалася тільки ледачими, адже корейська компанія є одним з найбільших постачальників для Apple. І хоча керівництво та юристи компанії з Купертино продовжують зберігати зарозуміле мовчання і не бажають коментувати дану ситуацію, технічні фахівці та економісти вирішили розібратися в питанні більш докладно. 

 

 


Днями компанія Apple здобула чергову перемогу, вигравши чергову юридичну тяжбу і домігшись тимчасової заборони продажів планшета Samsung Galaxy Tab 10.1 в більшості країн Європейського союзу і ще деяких країн світу. Незважаючи на це чуваки з Купертіно, ніби нічого не сталось, звернулися з проханням до цієї корейської компанії допомогти їм з виробництвом сенсорних панелей для iPad 2, з випуском яких в LG виникли проблеми. Всім уже давно відомо, що совісті у верхівки Apple немає, але ж не до такої степені! Тим більше якщо порівняти гіганта Samsung, який виробляє буквально все від гігантських лайнерів і автомобілей до процесорів і нанотехнологій і малюка Apple, яка обмежується виробництвом ПК, ноутбуків, планшетів, смартфонів та плеєрів, одразу стає зрозуміло хто між ними сильніший.

 

Що ж відбудеться якщо Samsung проявить гордощі і все-таки відмовиться допомагати Apple?  Невелика біда - знайдеться багато охочих допомогти компанії з Купертино з виробництвом дисплеїв. Але що станеться, якщо Samsung раптом піде на рішучий крок і повністю відмовиться від співпраці з Apple?

 


Взагалі, історію протистояння цих двох компаній можна назвати партнерством двох заклятих ворогів. Враховуючи їх «бурхливий роман», давайте уявимо собі наслідки повного розколу між ними і подивимося, чим він може загрожувати Apple в області виробництва компонентів для iPhone.


Журнал Economist теж задумався над цим питанням і, грунтуючись на даних iSuppli, описав зрозумілу, але англомовну інфографіку взаємовідносин двох компаній на прикладі одного з найпопулярніших продуктів Apple, а саме 16-гігабайтної версії iPhone 4. Частка компонентів Samsung в цьому пристрої становить 26% або 45,68 доларів з 178. Причому, це найважливіші деталі: процесор, оперативна і постійна пам'ять. Якщо врахувати, що роздрібна ціна iPhone 4 в США становить близько 560 доларів, то за вирахуванням частки Foxconn у Apple залишається 368 доларів.

Ці 368 доларів повинні покрити всі витрати на R&D, а також виробництво фірмової упаковки і аксесуарів, що додається в комплекті, тому далеко не вся ця сума йде у чистий прибуток Apple. Журнал відзначив також, що мінімальний асортимент смартфонів є частиною стратегії компанії, це дозволяє практично не знижувати ціну на протязі всього періоду життя продукту. Вкупі з агресивною рекламною кампанією і репутацією бренду ця стратегія дозволила відхопити левову частку ринку, і в результаті Apple стала найбільшим у світі виробником смартфонів за підсумками другого кварталу.

Samsung такий стан речей теж вигідний: крім звичайного прибутку, виробляючи компоненти для інших брендів, компанія отримує можливість випускати свою власну продукцію за нижчою ціною. Тому, нам залишається тільки сподіватися, що обидві компанії нарешті схаменуться і продовжать своє подальше співробітництво, а всі нинішні дурні чвари стануть лише тимчасовим явищем, хоча це здається малоймовірним. Зокрема тому що PR одна зі стратегій Apple, завдяки якій компанія має найбільшу маржу на своїх пристроях.

Для тих, кому складно подужати «багато букв», журнал Economist надав зрозумілу інфографіку:

alt

 

android vs ios 3

Автор : btamedia