Статті

Хитрощі мобільних операторів. Викинута вами сім-карта все одно приносить їм гроші

mobile

Оператори знайшли спосіб змусити абонентів, які закинули свої сім-карти, знову стати активними користувачами послуг. При цьому, побажання самих клієнтів не особливо беруться до уваги.

Не так давно компанія «Київстар» ввела нову послугу, яка за лічені місяці допомагає «очистити» сім-карти абонентів, які були неактивні тривалий час.


Ця послуга називається «Збереження номера». Вона підключається автоматично та безкоштовно абонентам, у яких до закінчення терміну дії номера (він становить 365 днів з моменту проведення останньої платної операції) залишилось менше 2-місяців. Після підключення послуги термін роботи сім-карти продовжується ще на 1 місяць.

Абонплата за користування цією послугою становить 15 грн. в місяць. Якщо на рахунку залишилася менша сума, послуга буде підключена за спеціальною акційною ціною, яка дорівнює залишку коштів на рахунку.

sim_cards_group


Таким чином, досить довгий час неактивна сім-карта непомітно для її користувача стає активною на кілька місяців, поки згоряє залишок на її рахунку. А потім номер більше не обслуговується. Цілком можливо, це нововведення посприяло поліпшенню операційних показників компанії, хоча офіційних саме по цій послузі немає. Але відомо, що за березень у «Київстару» на відміну від інших операторів спостерігався істотний приріст абонентської бази. Клієнтів стало на 231 тисячу більше. Можна припустити, що якась частина з них з'явилася за рахунок активації сім-карти нової обов'язкової послуги.

До введення «Збереження номера» використовувати нерозтрачені абонентами кошти з забутих сім-карт можна було далеко не так швидко. У компанії повідомили, що гроші, які залишалися на рахунках абонентів, чиї номери анулювалися, записуються в дохід компанії після закінчення трьох років. Протягом цього терміну абонент може подати позов до суду на повернення своїх коштів.

Відзначимо, що це формальний судовий розгляд у більшості випадків необхідне, тому що для повернення коштів абонентам припейда (тобто неконтрактним абонентам) доведеться довести, що саме вони є господарями сімкарти.

Редакція «Коментаріїв» з'ясувала, що «Київстар» не став першопрохідцем у системі швидкого обнулення померлих сім-карт. У компанії life:) («Астеліт»), як виявилося, вона вже давно відбудована і працює.

Так, у цій мережі абоненти можуть користуватися звичайними послугами протягом 365 днів з моменту активації стартового пакета і протягом 180 днів з моменту активації будь-якого акційного стартового пакета. Кожне поповнення рахунку на 10 грн. і більше одним платежем продовжує життя сімки на рік. Але якщо протягом 365 днів абонент цього так і не зробив, то з його рахунку оператор починає списувати по 2 грн. на день. «За ці гроші абоненту надаються додатково 500 хвилин на день для дзвінків в мережі life:)», - заявляють у life:) відзначаючи при цьому, що вони обов'язково інформують клієнтів по СМС, за що вони починають платити. Якщо протягом наступних 30 днів абонент поповнить рахунок на суму від 10 грн, то він знову відновлює активність сім-карти. «При відсутності поповнення обслуговування за абонентським номером сім-карти припиняється», - говорять в компанії. Таким чином, за місяць абонент може примусово витратити аж 60 грн., у разі наявності їх на рахунку. Якщо ж баланс нульовий, то обслуговування сімки припиняється на 366-ий день.

В «МТС-Україна» кажуть, що не списують гроші з неактивних припейд сім-карт, а тільки з деактивованих. Карти передоплати деактивуються через 15 місяців (тобто десь через 450 днів) після останнього поповнення на суму від 5 грн. і більше. «Сума списаних балансів деактивованих карт невелика, враховуючи поточну високу активність абонентів МТС і низький відтік», - кажуть в МТС. Відзначимо, що абонент МТС, здійснивши платіж, також як і life:), подовжує життя своєї сім-карти, не залежно від того, чи буде він їй користуватися згодом чи ні, на 365 днів. Але якихось специфічних послуг, як у life:) і «Київстар», у МТС немає. Є тільки тримісячний період деактивації сімки, після закінчення якого абонент просто більше не існує для компанії.   

Втім, представники life:) і МТС відзначають, що у них не було випадків, коли абоненти припейда зверталися до суду, щоб повернути залишок. Слід сказати, що наші абоненти відносяться до списання коштів і супутнім їм послуг досить спокійно.

У сусідній Росії оператори також придумували різні механізми, як швидше позбуватися від неактивних залишків. Так у 2009 році МТС оголосила, що абоненти в Московському регіоні, які не користуються стільниковим зв'язком 150 днів і більше, будуть переводитися на тариф «Європейський». Після переведення з рахунку списувалося б по 330 рублів на день (більше 80 грн.) До тих пір, як гроші не закінчаться.  

Але подібна ініціатива викликала невдоволення користувачів. Тому компанія вирішила змінити умови акції. І московських абонентів вирішили переводити на тарифний план «Базовий». Умови цього тарифу більш лояльні: вони передбачають абонплату в 3,35 руб. на добу (менше 1 грн), яка буде стягуватися до досягнення на особовому рахунку нульового балансу. У цю абонентську плату тоді був включений і мінімальний пакет послуг.   

Українців же, схоже, долі забутих сім-карт не так сильно хвилюють.

Джерело:  Завтра

Автор : btamedia